F cassandrabeckers.blogg.se ♡ -

American pancakes

idag fick det bli amerikanska pankakor till lunch, slänga bara ihop något recept jag hittade och jädrar vad gott det blev! ska nog ta och spara det receptet. lite hallon på det med och ett glas kall mjölk, mumaa!
 
funderar på att ta en promenad i det finna vädret, äntligen lite plusgrader. tack det har jag längtat så himla mycket efter, snälla vår kom nu!♥
 
UPPDATE: här är receptet för er som vill ha:
2,5 dl vetemjöl
2tsk bakpulver {gör så dom växer och bli tjocka när man steker dom}
0,5tsk salt
1msk socker
2,5dl mjölk
2msk smält smör + smör till stekningen
1 ägg
 
GÖR SÅ HÄR:
blanda ihop de trorra ingredienserna till smeten, vispa sedan i mjölk, smör och sist ägget.
stek pankakorna i lite smör i en stekpanna. när du ser bubblor på översidan på pankakan är den dags att vända.
 
servera med något gott, i mitt fall fick det bli hallon!
 
 
 
Postat av: svea ~ maviedesvea ★

Verkligen fin blogg! :D
Allt bra med dig sötnos?

Svar: tack så mycket!:)jadå allt är bra med mig, självdå?:)
cassandra becker

2013-03-05 @ 23:58:40
URL: http://maviedesvea.blogg.se
Postat av: E M M A

hur får man så att bakgrunden på kommentarer hamnar i "boxar"? för min bakgrund hamnar ända ut i kanterna och det vill jag inte. vet du hur man gör så att alla "boxar" är lika stora också? kram

Svar: jag förstår inte riktigt vad du menar, för när jag går in och ska kommentera på ett inlägg i din blogg ser det ungefär lika dant ut som mitt?:)
cassandra becker

2013-03-09 @ 23:57:29
URL: http://emmakiviharju.blogg.se
Postat av: Anonym

vad heter typsnittet du har på photography? :)

Svar: dawning of a new day har jag för mig att det heter :)
cassandra becker

2013-03-10 @ 23:45:18
Postat av: Anonym

hittade inte det typsnittet, säker på att det hette så? och vart laddar du ner?

Svar: ja, det heter dawning of a new day. jag laddar bara ner från dafont.com. kan göra ett inlägg imorgon och länka till det ifall du vill?:)
cassandra becker

2013-03-22 @ 19:33:34
Postat av: Anonym

låter superbra, för hittar inte det typsnittet, så länka gärna! kram

Svar: ja, jag gör det lite senare! kram
cassandra becker

2013-03-23 @ 10:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: